השירותים שלנו / עיצוב גרפי / עיצוב גרפי לעסקים
עיצוב גרפי לעסקים עיצוב גרפי לעסקים

עיצוב גרפי לעסקים

מעצבים גרפיים זוכים להתארח יום יום בעולם התוכן של הלקוחות שלהם. לכל עולם ולכל קטגוריה עסקית סגנון עיצובי משלהם, חוקים משלהם, עשה ואל תעשה. מה שנכון לעולם המשקאות לא יתאים לעולם הרכב, ומה שעובד בעולם הפיננסים לא יהיה מקובל בעולם האופנה.
בעבודה על עיצוב גרפי לעסקים אנחנו לומדים שפה עיצובית חדשה בכל פעם ומביאים מבט חיצוני משלנו. כך אנחנו יכולים לזהות את היתרונות ואת הסיפור המיוחד בכל לקוח.
בואו תראו על מה אנחנו מדברים – הנה כמה דוגמאות לעולמות שונים ומגוונים כאלה, כל אחד עם הסיפור והאתגרים הייחודיים שלו.

עיצוב גרפי מחושב

ליקב טפרברג יש סיפור מיוחד במינו. מדובר ביקב המשפחתי הגדול בישראל, שקיים משנת 1830 ועובר מאב לבן כבר 5 דורות.
מקורות ההשראה שמלווים את העיצוב הגרפי מתבססים על מסמכים, חותמות ותצלומים אמיתיים שנשמרו במשפחת טפרברג וקיבלו תרגום לעיצוב הגרפי שמלווה את החברה.
הם מופיעים וחיים בתוך הלוגו, התוויות, המארזים וכל מוצר שיווקי שמפיק היקב.
הגישה שמתבססת על סיפור היסטורי נוסטלגי נכונה לעולם היין כי היא מתחברת למסורת שנוקטים יקבים מצליחים מאיטליה וצרפת כבר מאות שנים. הם אלו שלמעשה יצקו את הקודים העיצוביים לקטגוריה הזאת.

האתגר בעבודה הוא להשתמש בעיצוב הנוסטלגי המסורתי אך בלי לגרום למותג להיתפס כמיושן וארכאי, ואפילו לחזק את התפיסה שלו כעדכני ומתקדם.
הדרך הטובה לעשות זאת, היא לחדש ולייצר פעילויות ונקודות מפגש עדכניות עם הקהל והלקוחות. כך למשל חלק מרכזי מהפעילות של היקב היא במתן חסויות לאירועי מוזיקה, אירועי "משפחות אמיתיות" – אירועים של שיחות בין ידוענים ובני משפחותיהם מול קהל, חסויות לאירועי תיאטרון ועוד. בכל האירועים הללו יצרנו את המעטפת הגרפית שעזרה ליצור את התמהיל הייחודי העיצובי של מותג עם מסורת עמוקה שמשדרת איכות, טעם וידע עם עדכניות וטרנדיות דרך החיבור לאירועים תרבותיים, כיפיים וטרנדים.

עיצוב גרפי בהתאמה אישית

היכל התיאטרון בקריית מוצקין הוא מרכז התרבות של חיפה והצפון, עם מגוון רחב מאוד של הצגות, מופעים, מחזות זמר, בידור והצגות. המתחרים הברורים על קהל הלקוחות של התיאטרון הם מופעי בידור והצגות נוספות באזור, אך ישנים גם מתחרים מפתיעים כמו בינג' בנטלפיקס בסוף היום.
בעולם העיצוב הגרפי של תיאטרון לכל הצגה יש מיתוג וצבעוניות משלה. בנוסף, זה עולם שמורכב מעולמות פנימיים בתוכו, שגם להם שפה משלהם – מחזות זמר, מופעי ילדים, הצגות דרמה ועוד.

איך לוקחים מאות הצגות, כל אחת עם לוגו ומיתוג משלה וגורמים להתכנס יחד תחת מיתוג אחד?
יצרנו קו עיצובי מיוחד שמאחד את כל ההצגות והמופעים תחת קורת גג אחת – התיאטרון. המסר שהעיצוב מעביר הוא תחושה של חשיבה מאחורי בחירת ההצגות, וקו מנחה במקום אוסף הצגות שבמקרה מתרחשות באותו מקום. כך אנחנו יוצרים גם חיבור למותג וחשק להגיע למספר הצגות במשך העונה, ולא רק למופע יחיד.
גם התיאטרון כמו כל מותג הוא יצור דינמי וחי שצריך להתאים את עצמו כל הזמן לצורכי השוק המשתנים, למתחרים חדשים, לטרנדים, לטכנולוגיות ולמדיות חדשות, כמו גם להשפעות חיצוניות של תנודות פוליטיות, חברתיות וכלכליות. זה לא אומר שצריך להמציא בכל פעם מחדש את שפת המותג, אך ללא ספק צריך להיות ערניים לצורך להרחיב, לדייק, לרענן ולהתאים את השפה העיצובית, לדרישות המשתנות.

עיצוב גרפי למתחמי קניות

עולם העיצוב הגרפי בקניונים ומרכזי קניות מתבסס על רגש והתגשמות חלומות. קניון הוא מקום כמעט רוחני מבחינת חווית העוצמה והטקסיות שלו, והחוויה הזו צריכה לעבור גם בעיצוב הגרפי.
בשפה העיצובית של עולם הקניונים הגישה היא – נוצץ יותר, גדול יותר, מרגש יותר. במרכז רוגובין פדרמן סינמה סיטי קיים גם קולנוע, מה שמעצים עוד יותר את החוויה ודורש שפה עסקית נוצצת ופנטסטית אפילו יותר.

בדומה לעולם התיאטרון גם הקניון נתפס כמותג מארח ולא מיצר. הוא מכיל היכל קולנוע וחנויות. על פניו אם החנויות והסרטים לא יהיו איכותיים הקונים לא יגיעו. לכן גם כאן נקטנו בגישה אקטיבית של יצירת עניין ותוכן – מבצעים, מועדון חברים, אירועי מכירות וינטאג', קרנבל פורים ועוד. הגישה בעיצוב הגרפי של חברת רוגובין פדרמן היא לתת לכל אירוע עיצוב גרפי ייחודי משלו. עם לוגו משלו, תמונות וסגנון עיצובי שונה.
המטרה היא להראות עשייה ופעילות כל הזמן כדי לצרוב בתודעת הצרכנים שכדאי להתעדכן ולהגיע לעיתים קרובות.

איך יוצרים עיצוב גרפי שייגרום לצמיחת המותג?

העולם הפיננסי רגיש מאוד ויש לו רגולציה וחוקים רבים. כאשר אנחנו מדברים על חברה שסביבת הפעולה שלה היא כסף והשקעות של הלקוחות אנחנו חייבים לשדר אמינות, מקצועיות ואיכות. הקו של העיצוב הגרפי בחברות פיננסיות חייב להיות מאופק יותר, נקי ואפילו מעט שמרני.
אבל מה אם כולם בעולם הפיננסים ישמרו על שפה מעונבת ורצינית? איך נייצר בידול?
כמו בעבודה עם יקב טפרברג, התדמית הגרפית ממצבת את המותג במקום מסוים אבל נדרש רובד נוסף שחייב להעביר מסר של מותג עדכני ורלוונטי. לכן גם בילין לפידות קיימות פעילויות רבות שעוזרות למותג לצמוח ולהיתפס כעדכני. חומרים שיווקיים כמו ניוזלטרים וחוברות ללקוחות, מפגשי העשרה לסוכנים ופעילויות נוספות. כך הם יוצרים את האווירה העכשווית ואת האנרגיה הצעירה של המותג ולא משאירים אותו במקום השמרני.
שם אנחנו פועלים למקסם את הפוטנציאל העיצובי, כדי לייצר מפגש חיובי שיתרום לצמיחה של המותג.

והנה התכלס

השלב הראשון הוא מחקר והבנת המנהגים והגישות הקיימים כבר בקטגוריה.
עיצוב גרפי לעסקים פיננסים ועיצוב לעולם קמעונאי יהיו שונים בצורה מהותית זה מזה. כך גם לגבי כל קטגוריה עסקית.

הפיתוח נעשה על בסיס האסטרטגיה העסקית והשיווקית של החברה ותמיד תוך התייחסות לחוקיות והמנהגים של הקטגוריה. נבנה את סיפור החברה ואותו נגיש לקהל הלקוחות דרך סגנון כתיבה, צבעוניות, מוטיבים צילומיים וגרפיים.

עיצוב כזה הוא הבסיס, עליו חובה לייצר רובד נוסף כדי ליצור disruption (הפרעה) בקטגוריה. ככה נייצר בידול ונבלוט מעל המתחרים.

כדי ליצור רלוונטיות לקהל הלקוחות צריך להשקיע מחשבה ביצירת נקודות מפגש
חדשות בתוך מסע הלקוח – אירועים פיזיים מיתוגים, ניוזלטרים ותכנים דיגיטליים הם חלק מהפתרונות האפשריים כדי לייצר עניין כל הזמן.

בואו נדבר