השירותים שלנו / פרסום / קמפיין פרסום פנים ארגוני
קמפיין פרסום פנים ארגוני קמפיין פרסום פנים ארגוני

קמפיין פרסום פנים ארגוני

דמיינו חברה קטנה – מנהל.ת ומספר מצומצם של עובדים. בכל בוקר הם רואים אחד את השני, מכירים היטב ולחברה יש אופי ברור ומורגש. השיח עם ההנהלה הוא בלתי אמצעי והחיבור לארגון חזק.
מה קורה כאשר החברה גדולה יותר? אפילו ענקית.
במצב כזה נולדים המון אתגרים בתקשורת הפנים ארגונית, בחיבור ובשייכות של העובדים לארגון.
ולכן מה שקורה בחברה קטנה באופן טבעי וללא מאמץ, דורש בחברה גדולה עבודה והתייחסות משמעותית. אחת הדרכים האפקטיביות להתמודד עם המצב היא יצירת קמפיינים פנים ארגוניים שמייצרים ערוצי תקשורת רציפים ועוזרים לעובדים להתחבר לארגון.
הניסיון מראה שתקשורת פנים ארגונית קבועה ומסודרת אפילו מגדילה את שווי החברה.

איך מתחילים קמפיין פנים ארגוני?

לפני שניגש ליצירת קמפיינים פנים ארגוניים, נרצה לייצר קודם תשתית של ערוצי תקשורת מגוונים בתוך הארגון. כדי לעשות זאת נאפיין את החברה, את עובדיה ואת הצרכים שלה, ונבין מה הם הערוצים הנכונים והאפקטיביים ביותר לארגון.
במקרה של חברת החשמל מדובר בארגון שבו חלק גדול מאוד מהעובדים נמצאים רוב הזמן בשטח וכלל לא מגיעים למשרדי החברה. לכן ערוץ התקשורת הכמעט היחיד שבו נוכל לתקשר עם עובדי החברה הוא דרך בטלפון הנייד שלהם, כלומר בערוצי הסושיאל – ווטסאפ, קבוצת פייסבוק פרטית של עובדי החברה, sms וכו'.
זאת בנוסף לערוצים האחרים שאותם רואים יושבי המשרדים – שלטים, פוסטרים, שומרי מסך למחשב ועוד.

אחרי שביססנו את תשתית ערוצי התקשורת נתחיל לייצר את התקשורת עצמה.
תמהיל הקמפיינים מגוון מאוד. הוא מורכב מעדכון לגבי חדשות ושינויים בארגון, מפגשים או פעילויות, וגם ממהלכים ופעילויות יזומות.
בכל סוג קמפיין נתייחס גם למטרה הראשונית של העברת המסר וגם לחוויה של העובד.

איך יוצרים חיבור בארגון באמצעות קמפיין פנים ארגוני?

בחברת החשמל התבקשנו לייצר קמפיין פנים ארגוני סביב נושא רגיש – שיחות משוב שנתיות שמתקיימות בין ההנהלה לעובדים. פעם בתקופה חברת החשמל יוזמת שיחות חתך של העובדים עם המנהלים והמנהלות הישירים. השיחות האלו נועדו לשפר ולייעל תהליכים בחברה אך מייצרים תחושה של מתח, ולו רק בשל העובדה שמדובר בשיחה מול מנהל.ת. זה מקרה קלאסי שבו קמפיין פנים ארגוני יכול לעשות עבודה מצוינת בחיבור רגשי בין העובדים לארגון.

אז איך מנפצים את התדמית הקשוחה של שיחות החתך? ואיך בארגון גדול כזה אפשר לייצר חיבור אמיתי ותקשורת פנים ארגונית כנה, יעילה ונעימה?
התחלנו ביצירת מסר מרוכך. לא מדברים על דירוג וציונים, אלא על מה נרצה להשיג – שיחה מלב אל לב, ליבון סוגיות ובעיקר רעיונות לשיפור.
לכן המסר שנבחר להוביל את הקמפיין הפנים ארגוני היה: 1 על 1.
יצרנו קריאייטיב שתומך במסר הזה: צבעים רכים, פונטים אופטימיים וגולת הכותרת – כוכבי הקמפיין הם עובדי החברה בעצמם שעזרו לייצר אווירה יותר קלילה.

זוכרים שרבים מעובדי חברת החשמל נמצאים בעיקר בשטח?
לכן בקמפיין הזה נתנו דגש מיוחד לכלים במדיות הסושיאל – פוסטים מדי כמה ימים בעמוד קהילת הפייסבוק של חברת החשמל, הודעות מעוצבות וטיזרים משעשעים לווטסאפ שתזכרו את העובדים בכל שלב של הקמפיין.

קמפיין פנים ארגוני שנולד מכורח המציאות

ברוב המקרים, קמפיינים פנים ארגונים צפויים ומתוכננים חודשים מראש. תקופה הקורונה הביאה איתה הפתעות רבות, אחת מהן היא הצורך בהסתגלות לנהלים וחוקים בארגונים בזמן קצר.
עובדי המטה של רכבת ישראל, מצאו את עצמם כמו עובדים רבים בארץ, חוזרים לעבודה לאחר הסגר למציאות חדשה.
לפתע נוספו המון חוקים חדשים שעליהם יש להקפיד, ולכן נולד הצורך בקמפיין פנים ארגוני שיעביר את הנהלים החדשים.
הרעיון לקמפיין הפנים ארגוני היה לקחת מסרים לא נעימים וקשוחים ולהקליל אותם. בחרנו להגיש אותם בצורה רכה והומוריסטית. השתמשנו בקמפיין באיורים של אצבעות ידיים ובצבעים מרגיעים. הקמפיין זכה לתשומת לב רבה בקרב העובדים ולשיתוף פעולה מרשים.

גם בקמפיין חבר מביא חבר של חברת החשמל, השתמשנו בעובדי החברה בתור כוכבי הקמפיין.
הפעם עמד לפנינו אתגר חדש – בקמפיינים של חבר מביא חבר יש בדרך כלל תמריץ כספי. עובד שמביא לחברה עובד חדש מקבל סכום כסף. חברת החשמל היא חברה ממשלית ולכן לא יכולה לשלם לעובד שמביא חבר חדש לעבודה ולכן נדרשנו למצוא אינסנטיב אחר שיגרום לעובדים לרצות לשתף פעולה

במסגרת הקמפיין יצרנו יום צילום חוויתי עבור העובדים שבו הם מצולמים עם שלטים שמזמינים את חבריהם לבוא לעבוד איתם.
את הפרסומים הם הפיצו בעצמם בערוצי הסושיאל השונים. כך יצרנו אווירה נעימה ושגרירים טובים לחברה וגם פרסום אפקטיבי שמגיע מתוך תחושת חיבור אמיתי לארגון.

בכל הקמפיינים האלו, הצלחנו לייצר תחושה אינטימית ושיחה בין חברים במקום ארגון ענק שמנחית הנחיות מלמעלה.

ועכשיו בקצרה? יאללה!

פרסום בערוצי תקשורת פנים ארגוניים שמחברים את העובדים לחברה ויוצרים תחושת שייכות גם בתוך ארגון גדול.

בגדול כדאי להיות כל הזמן באוויר עם איזשהו פרסום.
גם כדי ליצור תחושה של אקטיביות ואנרגטיות וגם מכיוון שתמיד יש מה לשפר ולעשות בארגון.
צריך לזכור שקמפיין פנים ארגוני עוזר לחזק את ערכי המותג וגאוות היחידה אצל העובדים
ולכן החשיבות ביצירת המשכיות.

ביסוס תשתית וכלים פנים ארגוניים בהתאם לצרכים ולאופי הארגון.
גיבוש בריף ומטרות, כאשר כבר בשלב התכנון נחשוב על הדרך והכלים שבעזרתם נמדוד את הצלחת הקמפיין.
תכנון המסרים של הקמפיין ויצירת key visual שיבטא את המסר של הקמפיין בצורה הטובה ביותר.

בקמפיין פנים ארגוני טוב נרצה לשתף את העובדים עצמם – ברמת המסרים, בקבלת רעיונות, בהקשבה לתגובות שלהם ולפעמים גם לצלם אותם ולאפשר להם להיות כוכבי הקמפיין.

בואו נדבר