קמפיין פנים ארגוני – חברת החשמל

בקמפיין פרסום פנים ארגוני אנחנו מתבקשים להעביר מסרים בתוך הארגון בצורה ברורה, נעימה ומונגשת ובגדול – בשפה שעושה חשק לשתף פעולה. אנחנו בונים אסטרטגיית מיתוג מעסיק במטרה לגייס את העובדים ולייצר תחושת שייכות.
בקמפיין הזה של חברת החשמל קיבלנו משימה רגישה ומעניינת במיוחד.

מה היה שם?
בחברת החשמל מתקיימת אחת לתקופה שיחת משוב בגובה העיניים בין המנהל לעובד. בשיחה הזו חשוב לארגון לשמור על מספר נקודות: להקשיב אחד לשני ולהחליף נקודות מבט, לשוחח בצורה אותנטית וכנה, לייצר שיח מכבד וחיובי ובסופו של דבר להעצים את העובד.
לכן לפני כל שיחה כזו מתבקשים העובדים למלא שאלון הערכה עצמית לקראת המפגש,
כשבשיחה עצמה הם מקבלים פידבק על עבודתם.

האתגרים בקמפיין
בתקופת השיחות בחברה יש מתח ניכר באוויר. העובדים חוששים מהלא נודע ומהביקורת אותה יקבלו בשיחה, הם התחמקו בשנים הקודמות מלמלא את שאלוני ההערכה העצמית ודחו אותה עוד ועוד. וגם המנהלים חששו לתת ביקורת נוקשה מדי בשיחה כדי לא ליצור אצל העובדים תחושת שיפוטיות שתשפיע על התקשורת היומיומית ביניהם. הם הציגו לעתים בשיחה רק את הטוב וכך מטרת המשוב התפספסה.
אתגר נוסף הוא הזמן. תהליך המשוב ארוך ולוקח מספר חודשים. הוא כולל בתוכו את הערכת העובד את עצמו, מפגש עם המנהל, מילוי דו"ח של המנהל ולבסוף בקרה על היעדים שנקבעו. לכן חשוב היה לייצר תחושת התקדמות בתהליך ולעודד את העובדים להשיב על שאלון ההערכה.

הקמפיין
אין עובד שלא מכיר את התחושה הזו שלפני שיחה עם מנהל וגם אנחנו היינו בעבר בדיוק במקום הזה. לכן כחלק מפיצוח אסטרטגיית הקמפיין הפנים ארגוני שמנו את עצמנו בנעלי העובדים. חשבנו איך לייצר שפה עיצובית מרגיעה ונעימה שתוריד את מפלס הלחץ ותראה את היתרונות שבתהליך. ויש המון כאלה.
הסלוגן שנבחר הוא "1 על 1 מדברים בגובה העיניים"
סגנון הכתיבה קליל ודיבורי, עם דגש על מסרים של שיחה פנים מול פנים, מצמיחה ומעצימה וללא מסרים נוקשים של "רגע האמת" ו"חלוקת ציונים".
גם צבעי הקמפיין, טורקיז וסגול, נבחרו מאותה סיבה – כדי לתמוך במסרים ולתת תחושת רוגע.
כדי להפוך את הקמפיין למעניין ואותנטי – הכוכבים שנבחרו להוביל אותו הם לא אחרים מאשר העובדים עצמם.
מתוך החטיבות השונות נבחרו זוגות של עובדים ומנהלים שצולמו יחד.
כאשר העובדים מזהים את חבריהם, נוצרת קרבה ותחושת לויאליות גבוהה יותר והקמפיין מיד תופס את תשומת הלב.

איך מעבירים את המסר לכולם?
בחברת החשמל עובדים רבים נמצאים בשטח רוב הזמן ולכן יכולים לא להיחשף כמעט לשילוט בתוך המשרדים. כדי לפגוש את כל עובדי החברה ולייצר תחושת אחידות ושיתוף פעולה, השתמשנו במגוון רחב של פלפטפורמות כמו קבוצות הווטסאפ השונות של העובדים, עמוד הפייסבוק הסגור של עובדי החברה, מיילים וניוזלטרים עם סרטוני הדרכה. כולם באותה שפה עיצובית נעימה בה הם פוגשים את פניהם של חבריהם לעבודה.

קמפיין פנים ארגוני לטווח ארוך, זוכרים?
תקופת המשובים היא ארוכה ולכן עמד לפנינו אתגר נוסף – איך ליצור קמפיין ש"לא יתעייף" וימשיך לעניין את העובדים גם לאחר מספר חודשים. לשם כך יצרנו סט של טיזרים משעשעים לכל שלב בתהליך והמשכנו לשמור על העניין של העובדים לכל אורך תקופת השיחות.

מילה מהסטודיו
זה קמפיין שנהנו מאוד לחשוב עליו ולבצע אותו – קיבלנו נושא די כבד עם היסטוריה של חששות מצד העובדים והמנהלים בארגון. בחשיבה מעמיקה הצלחנו לייצר כלי בבניית מיתוג מעסיק ולפצח את הרעיון שבאמת יגרום לעובדים לראות את היתרונות בתהליך.
הקמפיין הצליח לייצר סביבת עבודה נעימה ופרודוקטיבית יותר, מפלס הלחץ ירד והתפיסה של העובדים לגבי השיחות והארגון כולו השתפרה והצליחה להפוך אותם לשגרירים טובים יותר לארגון.